Czas trwania: 4-7.11.2019
Uczestnicy: uczniowie NSP w Zielonce
Cele: pobudzenie aktywności uczniów na przerwach śródlekcyjnych do pomagania uczniom słabszym w bieżącej nauce szkolnej, konstruktywne spędzanie odpoczynku na przerwach, budzenia w uczniach potencjału do dzielenia się wiedzą z innymi
Jury konkursu: p. Mariusz Chwedczuk (opiekun Szkolnego Klubu Wolontariatu)
i p. Presila Grzymek (opiekun Samorządu Uczniowskiego)
Zadania dla uczniów: spontaniczne pomaganie w nauce na przerwach uczniom słabszym (praca z podręcznikiem, zeszytem ćwiczeń, lekturą)
Wyniki będą ogłoszone na podstawie obserwacji na przerwach uczniów przez jury oraz zgromadzonej dokumentacji fotograficznej
Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród: 08.11.2019 na apelu końcowym na sali gimnastycznej.
Po ogłoszeniu akcji samopomocy/konkursu „Poczytaj mi kolego” jurorzy zauważyli u uczniów wzrost zachowań empatycznych ukierunkowanych na pomoc koledze/koleżance w trudnościach szkolnych. Zdarzało się również wspólne czytanie lektury lub interesującej powieści podczas przerwy śródlekcyjnej. Część uczniów swoją aktywność wiązała głownie ze zdobyciem nagrody, choć byli i tacy, którzy pomagali innym w nauce ze szczerych chęci. Jurorzy przy podsumowaniu akcji docenili uczniów, którzy w okresie jej trwania odznaczyli się szczególnym zaangażowaniem i szczerością. Mamy nadzieje, że postawy samopomocy w nauce wśród uczniów utrwalą się i będą częstym zjawiskiem.