Zielona Szkoła w Łebie

W tym roku w okresie od 01-13 października wychowanki internatu Rudzienko miały okazję wyjechać na dwutygodniowy wyjazd na Zieloną Szkołę do Łeby. Choć pogoda nie rozpieszczała, nasze wychowanki nie mogły się doczekać pierwszego spaceru nad morze, aby posłuchać szumu fal. Mimo niesprzyjających warunków atmosferycznych wychowanki dzielnie uczestniczyły w zajęciach sportowych organizowanych na świeżym powietrzu.

Wychowanki grupy II i III odwiedziły w Łebie Centrum Kultury Rybackiej. Mieliśmy okazję podziwiać sztukę kaszubską – wyroby użytkowe, malarstwo i rzeźby miejscowych artystów. Dziewczęta poznały zasady zdobienia, motywy i barwy typowe dla tego regionu.  Zwiedziliśmy również miasteczko poszukując w architekturze miejscowej inspiracji sztuką i architekturą regionalną. Wychowanki oglądały również rękodzieło sprzedawane w miejscowych sklepikach.  W ośrodku dziewczęta  czytały  materiały  o  rdzennej  ludności,  historii  Łeby  i  wykonały  zakładki  do  książek w stylu kaszubskim.

W dniu 09.10.16 wychowanki korzystając ze sprzyjających warunków atmosferycznych  udały się na długo wyczekiwaną  wycieczkę na Ruchome Wydmy w Łebie.  Wychowanki wyruszyły na wycieczkę szlakiem prowadzącym przez Słowiński Park Narodowy. Korzystając z okazji, wychowanki poszerzyły swoją wiedzę podążając ścieżką edukacyjną umiejscowioną przy jeziorze Łebskim. Dziewczęta miały możliwość podziwiania jeziora z wieży.  Chcąc podziwiać krajobraz morski, zdecydowały wracać do pensjonatu wzdłuż plaży. Zachwytom nie było końca.

Gra terenowa – historia miasta Łeby

W dniu 11.10.2016 roku w trakcie pobytu w Łebie cały internat wziął udział w grze terenowej polegającej na szukaniu różnych obiektów i miejsc historycznych, charakterystycznych dla miasta. Część wychowanek, wspólnie z wychowawcami przygotowała grę i zadania dla reszty społeczności. Dziewczęta  znakomicie  się bawiły i wykazały się dużym zaangażowaniem. Poznaliśmy sporo miejsc i utrwaliliśmy wiadomości zdobyte w trakcie zielonej szkoły. Podczas przygotowań i zabawy dziewczęta  miały  okazję  wykazać  się  umiejętnością  współpracy, dobrej komunikacji, orientacji  w terenie oraz sprytem i kreatywnością. W zabawie uczestniczyła cała społeczność z Panem Kierownikiem na czele.

W trakcie pobytu w  Łebie zwiedziliśmy port, kapitanat, podziwialiśmy historyczny dzwon przeciwmgielny z wizerunkami świętych patronów morza – Jakuba i Mikołaja, zwiedziliśmy obiekty sakralne  w  miejscowości,  Park  Misjonarzy  Oblatów,  podziwialiśmy  sztukę sakralną współczesną i historyczną. Porównywaliśmy nasze dłonie do dłoni prezydentów, wybraliśmy się nad jezioro Serbsko, podziwialiśmy zamek w Nowęcinie i odwiedziliśmy pobliską stadninę koni. Dowiedzieliśmy się gdzie w Łebie jest Neptun, wykonaliśmy samodzielnie kartki pamiątkowe umieszczając na nich to, co charakterystyczne dla miasta. Niektórzy tak się zafascynowali zajęciami artystycznymi, że wykonali znacznie więcej prac plastycznych. Odkryliśmy piękne plaże, zbieraliśmy muszle i otoczaki. podziwialiśmy przyrodę charakterystyczną dla terenu, wszystkich zauroczył Czarny staw zwany też łabędzim, nad którym widzieliśmy czaplę szarą. Niektórzy znaleźli również prawdziwe bursztyny. Zorganizowaliśmy sobie również wspólne gotowanie na wesoło, jednego dnia powstało kilka niesamowitych obiadów. Wszystkim dopisywał dobry humor i panowała serdeczna atmosfera. Dziewczęta stwierdziły, że w  Łebie jest jak w niebie. Wszystkie żałowały jednego: że tak szybko minął czas.